PORUKA PACIJENTIMA

“Koristite prava koja imate po Zakonu, a mi ćemo uticati na zdravstvene ustanove da razvijaju funkcionalne sisteme za rješavanje žalbi”

Ahmed Novo, direktor AKAZ-a 13.08.18

Direktor Agencije za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH doc.dr. Ahmed Novo nedavno je gostujući na TV Alfa povodom održavanja Stručnog skupa „Poboljšanje kvaliteta u evropskom zdravstvu – Radionica za zdravstvene organizacije Zapadnog Balkana“ osim o samom događaju odgovarajući na pitanja vositeljice govorio i o drugim aktuelnim temama vezanim za zdravstvo. Izneđu ostalog focus je bio I na pravima pacijenata i tome šta pacijenti sami koristeći prava koje im daje Zakon o pacijentima mogu učiniti na poboljšanju kvaliteta zdravstvene usluge.

“Iskoristio bih priliku da informiram pacijente da postoji Zakon o pravima pacijenata koji daje široke ovlasti pacijentima da se žale i da utiču na poboljšanje kvaliteta zdravstvenih usluga. Mi kao Agencija insistiramo da svaka zdravstvena ustanova ima razrađen sistem žalbi, a to nisu samo sandučići u koje pacijent može ubaciti neke svoje primjedbe i komentare, već je to čitav sistem gdje treba da postoji komisija, nadležnosti i procesi na koji način informirati pacijente o tome šta je urađeno po njihovim žalbama i na koji način unaprijediti rad te zdravstvene ustanove. Apelujemo na pacijente da koriste to pravo, a mi ćemo sa naše strane uticati na zdravstvene ustanove da razvijaju i da imaju funkcionalne sisteme za rješavanje žalbi pacijenata i to je jedna od stvari gdje možemo dosta uticati”, kazao je doc.dr. Novo dodajući kako je činjenica da postoje realne poteškoće uzrokovane nedostatkom sredstava, ali da se na kvalitetu može raditi I na druge načine:

“Mi se često žalimo, i to je apsolutno tačno, znamo koliki nam je GDP i koliko se odvaja na zdravstvo u odnosu na ostale zemlje, međutim ima dosta stvari koje se mogu uraditi sa malo novca, ili čak bez imalo novca”, dodao je doc.dr. Novo.

Saradnja i partnerstva